Labels

Alang2 Singgah Follow La

Tulis Nama Atas Batoo

Saturday, October 29, 2011

Ntahapahapantah 40 ~ Siapa Kau Di Muka Buku ???

Salam Dari Raja Beloot


1. MODEL : Tukar gambar setiap hari

2. BINTANG FILEM : Suka update status setiap 5 minit


3. 
WARTAWAN : suka menyebarkan pesanan, walaupun tak penting !


4. PENJENAYAH : Tukar nama setiap hari... ...

5. PENGGANAS : Suka menyebarkan link yang menakutkan (contoh : sila sebarkan pesanan ini jika tidak anda akan ditimpa kesusahan @ bencana etc)

6. OVER ACTING @ PERASAN BAGUS : Namanya menggunakan simbol2 sehingga menyusahkan kwn2 nak cari terutamanya ketika kecemasan (Contoh :: 71M@T -> Jimat)

7.  SHOWOFF : Nak makan pun siap ambil gambar dulu dan dibuat pic profile.


8. BINGUNG : Tidak dapat membezakan ruang untuk wall post atau status -.-'

9. PERASAN HEBAT : Selalu melaporkan dimana lokasi semasa setiap masa ! Contoh ( otw ke Mydin Mall ) kemudian ( di Mydin Mall shopping jap ) kemudian ( karaoke di Mydin Mall ) bla..bla..bla.. Semuanya berlaku dlm 1 jam. So annoying okayy -.-''

10. BUDAK HINGUSAN : Selalu menampilkan gambar dgn gaya aksi ! (contohnya amek gmbr dgn mulut terbuka luas, tak takut ke lalat masuk dlm mulut ?)

Friday, October 14, 2011

10 Amaran Bumi

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum
Salam Dari Raja Beloot





10 peringatan bumi



Untuk peringatan pada diri yang sering alpa dengan keindahan dunia yang hanya palsu belaka. Sedarlah bahawa bumi sentiasa berkata-kata dengan manusia namun masih ramai lagi manusia yang lalai dan leka.

Berkata Anas Bin Malik r. a;

Sesungguhnya setiap hari bumi menyeru kepada manusia dengan sepuluh perkara.

1. Wahai anak Adam! Berjalanlah di atas perutku, tetapi ingatlah! Engkau akan dimasukkan ke dalamnya kelak.

2. Engkau melakukan maksiat di atas belakangku, tetapi ingatlah! Engkau akan diazab di dalam perutku.

3. Engkau ketawa di atas perutku, tetapi ingatlah! Engkau akan menangis di dalam perutku.

4. Engkau bergembira di atas belakangku, tetapi ingatlah! Engkau akan kecewa di dalam perutku.

5. Engkau mengumpul harta di atas belakangku, tetapi ingatlah! Engkau akan menyesal di dalam perutku.

6. Engkau makan benda yang haram di atas belakangku, tetapi ingatlah! Engkau akan dimakan oleh ulat di dalam perutku

7. Engkau angkuh di atas belakangku, tetapi ingatlah! Engkau akan dihina di dalam perutku.

8. Engkau berlari dengan riang di atas belakangku, tetapi ingatlah! Engkau akan jatuh di dalam perutku dalam keadaan dukacita.

9. Engkau hidup di dunia bersiramkan cahaya matahari, bulan dan bintang di belakangku, tetapi ingatlah! Engkau akan tinggal dalam kegelapan di dalam perutku.
10. Engkau hidup di atas belakangku beramai-ramai, tetapi ingatlah! Engkau akan keseorangan di dalam perutku.
p/s: SUBHANALLAH!!!sama2lah kita berubah ke arah yang lebih baik...insyaAllah....



Raja Beloot : renung-renungkan dan selamat beramal !!!

Saturday, October 8, 2011

Bajet 2012

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum
Salam Dari Raja Beloot

http://1.bp.blogspot.com/-vX3T4bjLIRQ/ToUbB0Y2WfI/AAAAAAAABwo/f4LKGOxZyNQ/s400/bajet.jpg

Ringkasan Bajet 2012 untuk Kakitangan  Awam 

  • Mulai 2012, semua kakitangan kerajaan akan menerima kenaikan gaji tahunan dalam RM80 hingga RM320 setahun. Maksudnya anjakan gaji tahunan.
  • Bonus setengah bulan gaji akan diberikan sekali lagi pada hujung tahun ini kepada semua kakitangan kerajaan. Bonus ini akan diberikan masa gaji bulan Disember 2011 nanti. Bonus paling rendah adalah RM500 
  • Umur persaraaan dinaikkan dari umur 58 ke 60 tahun.
  •  Caruman majikan dinaikkan daripada 12 peratus kepada 13 peratus bagi pencarum yang menerima gaji bulanan RM5,000 dan ke bawah. Langkah ini akan memanfaatkan seramai 5.3 juta pencarum KWSP.

  • Khas buat keluarga tentera: RM3,000 akan diberi secara one off kepada angggota keluarga, duda dan balu anggota berjumlah 62,000 orang.

Bajet 2012 untuk Pesara
  • Semua pesara akan memperolehi bonus sebanyak RM500 setiap orang hujung tahun ini.
  • 600,000 pesara kerajaan akan menikmati kenaikan pencen tahunan sebanyak 2 peratus.
Raja Beloot : Alhamdulillah...syukur !!!

Saturday, October 1, 2011

Ntahapahapantah 39 ~ Nabil Dah Kawin

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum
Salam Dari Raja Beloot

Pergghh kenyang peroot aQoo balik dari kenduri umah Cikgu Rosli Karim ex-GB aQoo. Bukak blog jap. Dah dua tiga entry sebelum ni asyik berpuisi duka dan lara jekk...
Entry kali ni lain sket. Tak pernah aQoo tulis...pasal artis kahwin. Pelik tu. Tapi yelah...kalian bacalah kat bawah ni sapo yang kawen...hahahahaha !!!

Dengan dua kali lafaz, Pelawak dan pelakon, Ahmad Nabil Ahmad, 28, sah bergelar suami kepada bekas pramugari AirAsia, Nazirah Ayub, 23.

Majlis pernikahan mereka diadakan di Masjid Tuanku Mizan, di sini, selepas solat Asar kira-kira pukul 5.15 petang, Jumaat.

Pasangan tersebut dinikahkan oleh Penolong Pendaftar Nikah Cerai dan Rujuk Putrajaya, Ustaz Mohd Ridza Ahmad berwalikan bapa kepada pengantin perempuan Ayub Hassan.


Pengantin perempuan menerima mas kahwin RM300 dan sebentuk cincin bernilai RM5,000 manakala wang hantaran sebanyak RM15,000.

Turut menyaksikan majlis tersebut adalah ibu dan keluarga kedua-duapasangan pengantin.


Pihak perempuan menerima tujuh dulang hantaran seperti cincin, duit hantaran, sirih junjung, kasut, “playbook”, alat solek, pewangi dan dibalas sembilanhantaran iaitu coklat, kasut, “PlayStation 3”, I-pad, sejadah, cincin dan sirih junjung.

Pada majlis tersebut, Nazirah anggun mengayakan busana kurung moden rekaan Wazira Zainal.

Sementara majlis resepsi mereka akan diadakan serentak pada Ahad inidi I-City Shah alam berkonsepkan “fairy tale” dan persandingan dalam taman.

 

Raja Beloot : SELAMAT PENGANTIN BAROOOO !!!

Layan Tiub Awak

Loading...
Related Posts with Thumbnails


I changed my font at scrappinblogs.blogspot.com