Labels

Alang2 Singgah Follow La

Tulis Nama Atas Batoo

Thursday, November 25, 2010

Kalaulah Sembahyang Dapat Duit !!!

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum
Salam Dari Singgahsana Raja Beloot

http://i157.photobucket.com/albums/t46/camarsenja/al-quran.png
    
          Pernah jugak terfikir kalaulah Allah s.w.t tukarkan pahala ngan duit.. Agaknya apa akan jadi. Mesti semua orang akan berlumba-lumba melakukan kebaikan. Betul tak?.Contohnya kalau kita buat kesimpulan. Kalau solat 5 waktu sehari semalam tu sendiri Allah bagi kita RM1 satu kali solat dan kalau dilakukan secara berjemaah tu Allah s.w.t bagi kita RM27.00, yang mana kita nak?? dan kalau lima waktu kita solat berjemaah dah dapat RM135.00. Perghh, mesti penuh masjid. Ada ke kat dunia ni senang2 jer orang nak bagi kita RM135.00 sehari. Gabenor Bank negara pun tak boleh buat macam tu..huhuh. Kalau sebulan, agak-agak berapa kita dapat? RM4050.00 kan?... Agak-agak sama banyak dengan gaji siapa? Sama ngan gaji lecturer tau...kita tak payah susah-susah nak ambil master baru boleh dapat duit banyak tuh....dalam setahun kita punya income pasti dapat lebih kurang RM48,600.00.. cuma dengan solat je.

Hahahaha dah habis berangan !!! Bezanya ialah Allah tidak bagi duit cuma Allah tukarkan duit tu dengan pahala je. Jadi sekarang bayangkanlah kalau pahala kita tu duit dah berapa duit dah dalam simpanan yang dah kita kumpul. Tapi yang pastinya duit simpanan kita ni kita tak pernah keluarkan malah ianya kekal dalam simpanan kita...sekarang ni kita pilih nak solat berjemaah atau solat sendirian...renungkanlah...maka rugilah orang-orang yang meninggalkan solat...


http://nazzcollection.files.wordpress.com/2010/06/scan00032.jpg

Mari kita sama-sama kira income statement the year ended!!! macam akaun bank plak....huuhuu..
untuk sembahyang berjemaah dan sembahyang sendirian...

SOLAT BERJEMAAH..

27 x 5 =135 (day)
135 x 30=4050 (month)
4050 x 12=48600 (year)

SOLAT SENDIRIAN

1 x 5 =5 (day)
5 x 30=150 (month)
150 x 12=1800 (year)

Bawak-bawaklah berfikir. Bak kata Nabil lu pikir lah sendiri!! Ini belum termasuk kebaikan yang lain kita lakukan...kalau niat ke arah kebaikan pun dapat pahala ni kan pulak melakukan kebaikan tuh...Maha Pemurahnya Allah s.w.t.. Subhanallah..  Alhamdulillah..  Allahuakbar!!

Raja Beloot : banyakkanlah berbuat amal kebaikan...

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails


I changed my font at scrappinblogs.blogspot.com