Labels

Alang2 Singgah Follow La

Tulis Nama Atas Batoo

Saturday, November 20, 2010

Ntahaphapantah 12~ Tambah Umur Kurang Umur....

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum
Salam Dari Raja Beloot


happy birthday
         
          Tanggal 18 November adalah tarikh keramat dalam kehidupan aku. Pada tarikh itulah aku diputerakan. Hingga kini sudah hampir empat dekad aku menghuni dunia yang serba indah ini. Terlalu banyak perkara yang telah dilalui. Menjadi pengajaran dan pengalaman dalam mematangkan kehidupan aku di alam buana ini. Bersyukur ke hadrat Ilahi kerana masih lagi diberi kesempatan untuk terus menghirup udara dunia yang sementara ini.

          Terima kasih kepada semua kenalan yang telah menyampaikan ucapan dan doa. Semoga doa kalian dimakbulkan Allah. Maka andai dimakbulkan akan panjanglah umur aku dan murahlah rezeki hendaknya. Ucapan panjang umur dan bertambah umur amat menarik hati aku. Sambil ia berbunga terdetik juga bahawa umur di dunia semakin bertambah maka umur untuk menuju ke akhirat semakin berkurang. Lalu terpanggil untuk merenung sambil bermuhasabah diri. Bertambah umur mampu dikira namun yang berkurang itu berapakah ia ? Apakah sama banyak dengan yang bertambah atau semakin kurang ? Tapi yang pasti, sekiranya satu pihak bertambah maka pihak yang satu lagi pasti berkurang...

http://hatiperantau.files.wordpress.com/2009/07/5.gif

          Arrghh...jika itu dikenang, kecut perut aku memikirkannya. Apakah sudah sedia. Bekalan sudah cukup atau belum untuk bermusafir ke sana. Risau andai segala amalan yang dilakukan hanyalah sia-sia dan tak diterima Tuhan. Ohh...tak mahu di fikir terfikir juga. Hendak dilupa teringat juga... Ya Allah, terimalah daripadaku segala doaku, solatku, puasaku, zakatku, ibadatku, hidupku dan matiku. Ampunilah segala dosaku samada yang terang ataupun terlindung. Samada sedar atau pun tidak. Ya Allah, akhirkanlah kehidupanku dengan sebaik-baik pengakhiran dan janganlah Engkau akhirkan kehidupanku dengan seburuk-buruk pengakhiran. Jauhkanlah aku dari azab kubur dan azab neraka. Masukkanlah aku ke dalam syurgaMu !!! Amin Ya Rabbal 'Alaminnnn !!!!

TERIMA KASIH ~ Zamani Slam
Tak terdaya lagi
Ku harungi hidup ini
Dengan seribu ngeri
Menyakitkan di hati
Tak termampu lagi
Ku ratapi nasib diri
Apa yang terjadi
Ku pendam hampir mati
Sendiri
Mengapa ini harus ku tempuhi
Sampai bila kan berhenti
Entah siapa ingin jadi saksi
Hanyalah Tuhan yang mengerti
Maafkan aku
Berpaut di kasihmu
Menumpang bahagia seketika
Izinkan aku sedetik di hatimu
Kerna ku jua manusia
Terima kasih



Raja Beloot : Taqobbalallahu minkum !!!


1 comment:

  1. smoga umur yang tinggal dimanfaatkan dengan sebaiknya..huhu

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails


I changed my font at scrappinblogs.blogspot.com