Labels

Alang2 Singgah Follow La

Tulis Nama Atas Batoo

Friday, December 3, 2010

Aku Hairan

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum
Salam Dari Singgahsana Raja Beloot


http://blog.seniors-site.com/wp-content/uploads/2007/10/confused-face.jpg
AKU HAIRAN

  • Aku hairan melihat orang yang yakin akan mati tetapi dia tetap bergembira.
  • Aku hairan melihat orang yang yakin terhadap api neraka tetapi dia masih tertawa.
  • Aku hairan melihat orang yang yakin dengan qada' dan qadar Allah tetapi dia masih berpenat lelah.
  • Aku hairan melihat orang yang nampak kehinaan dunia tetapi dia tenang dan senang dengannya.
  • Aku hairan melihat orang yang yakin ada hisab tapi dia tidak beramal"

--ayat-ayat dalam suhuf musa-
(Riwayat Ibn Hibban dan Hakim)

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiARfuREVI3te6TF5c5wDh4QQBM8vf8JOcU0PYRrBRiC5HY7dTKYzRqjHWpP-KLlVfuoQ3OcfNO6ls5js7leDvEymO0slhm26YSrwaFCs4ipNzVQNWaYh5IMCGB0-4pheSf40FDbmJgfYE/s1600/terkejut2.jpg

Ayat-ayat aku...

  • Aku hairan melihat manusia khusyuk berfacebook tapi tidak khusyuk ketika solat.
  • Aku hairan melihat manusia gembira chatting berjam-jam tapi gelisah ketika 5 minit bersolat.
  • Aku hairan melihat manusia tahan berjam-jam melayari internet tapi tak tahan untuk berzikir walaupun 5 minit.
  • Aku hairan melihat manusia mampu membaca dan membalas komen di facebook & friendster berjam-jam sehari tapi tak mampu untuk menghabiskan satu juzuk Al-Qur'an pun sehari.
  • Aku hairan melihat manusia sanggup meredah hujan dan panas berjalan kaki pergi cyber cafe sebab nak berfacebook daripada berjalan kaki pergi ke masjid solat berjemaah.
  • Aku hairan, aku pun kadang-kadang terikut-ikut dengan manusia-manusia yang aku hairan melihat sikap mereka tersebut...Ouchhh !!!

ALLAHUAKBAR...SAMA-SAMA KITA BERUBAH KE ARAH YANG LEBIH BAIK..
YA ALLAH AMPUNKAN DOSA2 KAMI..
BAIK DOSA BESAR..DOSA KECIL..
DOSA NYATA DAN DOSA TIDAK NYATA...
AMIN....

Raja Beloot : aku masih hairan...mengapa aku menjadi hairan !!

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails


I changed my font at scrappinblogs.blogspot.com