Labels

Alang2 Singgah Follow La

Tulis Nama Atas Batoo

Saturday, December 25, 2010

Nak Jadi Santa Claus ??

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum
Salam Dari Raja Beloot


http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRyQWu_JlyMiuoTDHxF9iG-DpFV-ET0kKf9WS7fZWnJa2DnNPiOXA
    
        Aduyai...dah seminggu tak masuk istana. Tup tap tup tap dah raya. Tapi bukan raya kita...dia punya. Tapi nampaknya ramai jugak orang kita yang nak raya sama dia. Nak jadi atuk dia pun ada. Siapa ? Atuk Santa Claus la. Boleh ke ? Semalam terbaca dalam Berita Harian dengan Harian Metro ulasan dari Mufti Johor, Al-Fadhil Datuk Tahrir bin Shamsuddin. Bacalah dan ambil iktibar. Moga kita tidak beraya dengan hariraya bukan milik kita...hehehe !!!

Untuk sumber berita tu  klik di sini..
Kalau malas nak klik...baca je kat bawah...hahaha

JOHOR BAHRU: Mufti Johor, Datuk Tahrir Shamsuddin menasihatkan umat Islam supaya tidak memakai pakaian atau perhiasan yang menyamai 'Santa Claus' kerana ia bercanggah dengan seruan Nabi Muhammad.

Katanya, kebanyakan umat Islam di negara ini tidak sedar dan kurang pengetahuan mengenai ilmu agama hingga menyebabkan mereka turut serta meraikan perayaan Krismas yang disambut penganut Kristian.

Setiap kali menjelang 25 Disember, ada antara orang Islam memakai pakaian itu. Bagi saya, hukumnya haram kerana ia boleh mempengaruhi dan memesongkan akidah seseorang Islam itu.
Baru-baru ini, saya ada menerima aduan daripada orang ramai yang prihatin mengenai perkara ini malah ada yang meluahkan perasaan sedih kerana ada segelintir masyarakat Islam sanggup berpakaian seperti Santa Claus, " katanya kepada Berita Harian di sini, semalam.

Tahrir berkata, ada sesetengah masyarakat Islam yang bekerja di pusat beli - belah terpaksa memakai pakaian atau perhiasan berkenaan atas kehendak tugas.

Pihak atasan organisasi berkenaan seharusnya sedar dan sedia maklum mengenai sensitiviti masyarakat Islam. Mereka sebenarnya boleh mengarahkan pekerja lain dan sebagai contoh pekerja yang beragama Kristian untuk memakai pakaian terbabit, " katanya.


 Raja Beloot : kau bukan milik, milik aQoo...bukanlah milik uh...bukanlah milik milik aQoo - XPDC !

No comments:

Post a Comment

Layan Tiub Awak

Loading...
Related Posts with Thumbnails


I changed my font at scrappinblogs.blogspot.com